Terms of service

Allt arbete är upphovsrättsskyddat av Céline Nordenhed. Dessa bilder får inte laddas ned, kopieras, länkas till eller redigeras på något sätt eller form utan uttryckligt skriftligt tillstånd från konstnären. 

1. Om ritarkivet.se
Företaget har sitt säte på Linköping.
Företagets postadress är Kyrkebyvägen 7, 585 62 Linghem.
 
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till celine@ritarkivet.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.
 
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till celine@ritarkivet.se.
 
3. Leverans
Beställningar packar och skickas inom 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
En bekräftelse skickas via e-post när beställningen är inlämnad till fraktleverantören.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta mig på e-post celine@ritarkivet.se.
 
4. Priser
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller mig rätten att justera priset.
 
5. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till celine@ritarkivet.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-post, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till mig.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

5.2 Ångerrätten gäller inte vid
Specialtillverkad produkt, som har målats särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas är utan ångerrätt.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.
 
6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du behöver alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till celine@ritarkivet.se där du anger ditt namn, din adress, e-post, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
 
7. Ansvarsbegränsning 
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
 
8. Produktinformation
Vi reserverar mig för eventuella fel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vår ambition är att alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
   
9. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
 
10. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.